Gure ohiturak landuz, eta besteen kulturak errespetatuz, eratu dezagun mundu bakar integratu bat!

2007-11-10

LIBURUEN GARRANTZIA

Litterae Mundi izeneko liburudendak, hainbat ipuin proposatzen ditu kulturartekotasuna jorratzeko. ( Beste hainbat gai ere noski).

Hona hemen, http://www.sarekide.net/experiencias/kulturarte/Litterae%20Mundi/cuentosoctubre, kulturartekotasuna lantzeko liburuak. Liburuen izenburuak ageri dira. Liburu ugari direnez, sailkatuta ageri dira, hau da, liburuak aipatu aurretik zertaz doazen azaltzen da gainetik eta ondoren, horien inguruko hainbat liburuen izenburuak ageri dira.
Kulturartekotasuna lantzeko gai ezberdinak ageri dira, eta beraz, liburu ugari ikus daitezke bertan.
Beraz, hau, kulturartekotasuna lantzeko beste bide bat izango litzateke.

BAKIOKO ESKOLAKO INAUTERIAK

Gaur egun, etorkin ugari heltzen ari dira Euskal herriko eskola desberdinetara eta hori ikusita, hianbat eskoletan kulturartekotasunaren inguruko proiektuak habian jarri dituzte.


Nik adibidez, Bakioko Urkitza ikastetxean ikasi nuen eta pasadan urtean praktiketan egon nintzenean, inauterietan, interkulturalitatea izeneko gaia jorratu zuten. Honen inguruko proiektu bat landu zuten.

Eskolan kanpoko hamar ume daude, eta ume horien herrialdeak eta Euskal Herria batuz, herrialde bakoitzean tipikoak diren edariak eta janariak landu zituzten. Horretarako, eskola eta gurasoen arteko elkarrekintza eman zen. Izan ere, inauteriak heldu baino lehen, umeek eskolan herrialde ezberdinetako edariak eta dantzak landu baitzituzten. Gero, inauteri egunean antzerki eta abestien bitartez, hau guztia landu zuten.

Umeen antzerkiekin ez zen dena bukatu. Amaieran, kalean, "denda" ezberdinak jarri zituzten non herrialde ezberdinetako edariak agrtzen ziren pertsona guztiak proba zitzaten. Denda bakoitzean, herrialdearen izena jarrita zegoen eta bertan, bertakoak ziren umeen gurasoak ageri ziren, herrialde horretako edaria prestatzen.

Nire ustez, oso esperientzia polita izan zen. Umeek era dibertigarri baten bidez, gauza asko ikasi zituzten eta honez gain, eskola eta gurasoen artean ere, harreman estua lortu zen. Umeek, beraien ohituretaz gain, beste hainbat daudela barneratu zuten eta hauek errespetatu eta baloratu behar direla ikusi zuten. Klasean kanpoko umeak egotea ere, lana erraztu zuen eta politago bihurtu zuen, beraei izugarri gustatu zitzaielako bere herrialdeaz hitz egitea, hau da, garrantzia ematen geniola ikustea eta ondorioz, parte hartze handia egon zen.
Beraz, hau izan daiteke adibidez, interkulturalitatea lantzeko beste modu bat.

HELBURUAK

Mondragoneko unibertsitateak, XXI.mendeko hezkuntza erronka moduan, kulturartekotasuna eta eleaniztasuna jarri dute.
Bertan, ikasleak prestakuntzaren bukaeran gai hauen inguruan lortu behar dituen helburuak ageri dira.
Nire ustez, helburu egokiak dira, gure gizartea gero eta anitzagoa da eta honen aurrean nola jardun, zer egin, etorkinak integratzeko programak diseinatzen jakin, hizkuntza gutxitua nola bideratu, etorkinen hizkuntzen aurrean zelan jokatu... jakitea ezinbetsekoa delako gaur egun, irakasle gisa jarduteko.
Nire ustez gertatzen dena da, hori jakitera derrigortzen gaituztela baina gauza gutxi irakasten dizkigute gai hauen inguruan. Lehenik eta behin, atal hau hain garrantzitsua izanik garrantzi handiagoa eman beharko litzaioke unibertsitatan, gero, honen inguruko jakintza batzuk izan ditzagun. Adibidez, kulturartekotasuna bideratzeko jolasak erakutsi, jokaerak, suertatzen diren arazo batzuk azaldu eta huen interbideak ematen saiatu...
Egia da eskola bakoitza mundu bat dela, eta bakoitzean esperientzia desberdinak egongo direla, bina badira ezagutza orokor batzuk denontzat baliagarriak izan daitezkeenak.

http://www.youtube.com/watch?v=GcRY4YQNvQg

TRATU TXARRIK EZ!

Hau da pertsona anonimo batek idatzitakoa. Oso interesgarria iruditu zait eta bertan esaten dena egi osoa da nire ustez. Sentitzen dut euskeraz ez egotea, baina oso deigarria dela uste dut, horregatik jarri dut.

Tratu txar fisiko eta psikologikoen inguruan idatzita dago.


"UNAMOS NUESTRAS VOCES PARA DECIR NO AL MALTRATO


Me da igual que seas mujer, que seas hombre o una pobre criatura, NADIE tiene el derecho a maltratar a nadie,me da lo mismo que el maltrato sea físico o sea psicológico, NADIE tiene porque soportar eso en sus vidas...

Digamos NO a los golpes, digamos NO al chantaje emocional, digamos NO a cualquier tipo de vejación...

NADIE merece eso...

Seamos personas no salvajes...


NADIE absolutamente NADIE, tiene el derecho a golpear nuestro cuerpo sin piedad, por el simple hecho de que algo no esté a su gusto... Si hablamos de parejas, si no te gusta... PUERTAAA y se acabó

NADIE tiene porque retenernos mediante chantaje emocional...

NADIE tiene porque insultarnos, despreciarnos, día tras día hasta hacernos creer que verdaderamente somos nada...

NADIE tiene el derecho a manipular a su antojo la vida de otra persona...

NADIE en posesión de NADIE...

Ser pareja NO significa que uno de los (dos mayoritariamente el hombre aunque también hay casos contrarios) tenga al otro como esclavo para sus antojos, NO le puede exigir perfección y sacar defectos de la nada y porque si... cuando no es porque esta todo limpio es porque no lo esta y solucionarlo a base de golpes e insultos ...

A eso NO HAY DERECHO...

¡¡ DIGAMOS NO !! ¡¡ NO FORMEMOS PARTE DEL JUEGO !!

NO dejeis que NADIE os ponga la mano encima
NO dejeis que nadie intente machacaros moralmente, psicológicamente..."